AANVRAGEN
Er wordt altijd automatisch een e-mail naar jou gestuurd ter bevestiging. Controleer je ongewenste berichten wanneer je geen e-mail ontvangen hebt. Nog steeds geen e-mail? Neem dan contact op met je dealer om te zien of het juiste e-mailadres is ingevuld.
Ja, je kunt zeker een bedrag vooruit betalen. Dit mag tot maximaal 50% van het totale bedrag. Je krijgt in dat geval een factuur voor het volledige bedrag en het bedrag dat je vooruit hebt betaald wordt hierop in mindering gebracht. Neem hiervoor contact op met je dealer.
Het is helaas niet mogelijk om aanvullende voorwaarden als kilometrage of looptijd te wijzigen of opties zoals winterbanden/All Seasonbanden/trekhaak toe te voegen. In dat geval annuleer je de aanvraag en dien jij of je dealer een nieuwe leaseaanvraag in. Hiermee zal ook het beoordelingsproces opnieuw gedaan worden.
UPLOADEN DOCUMENTEN
Voor het uploaden van bewijsdocumenten ontvangt de tekenbevoegde van het bedrijf een e-mail met een persoonlijke link. Via deze link upload je als tekenbevoegde de gevraagde documenten direct in een beveiligde omgeving.
Zijn er meer tekenbevoegden? Dan hebben we van een tweede tekenbevoegde ook het e-mailadres nodig zodat hij/zij zelf de persoonlijke bewijsdocumenten kan uploaden en ook het leasecontract kan ondertekenen. Welke documenten wij vragen, hangt af van de persoonlijke situatie. Maar de volgende documenten zijn altijd belangrijk:
IDENTIFICATIE
- Kopie (of foto in jpeg/jpg formaat) van je paspoort of ID-kaart (eventueel inclusief verblijfsvergunning);
- Of een pdf van jouw identiteitsbewijs via de KopieID app van de overheid;
Let op dat je niets doorhaalt en dat alle informatie zichtbaar is.
BANKPAS ZAKELIJK REKENINGNUMMER
- Kopie (of foto in jpeg/jpg formaat) van de bankpas van het zakelijke rekeningnummer dat is ingevuld in de aanvraag:
- De bedrijfsnaam moet gelijk zijn aan de inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
- De bankpas wordt automatisch gecontroleerd: het rekeningnummer moet van links naar rechts leesbaar zijn.
- Zorg ervoor dat je een onbeveiligde pdf uploadt:
- Sommige pdf’s van bijvoorbeeld van loonstroken hebben een beveiliging. Zorg ervoor dat je die beveiliging er afhaalt en ze opslaat als gewone pdf.
- Of maak er een foto van; zorg dan dat je een foto van bovenaf maakt, plat liggend en zonder schaduwen zodat alles goed leesbaar is.
- Ook belangrijk is dat je 1 pagina in 1 uploadvakje uploadt en niet alle pagina’s tegelijk in 1 uploadvakje. Doe je dat niet, dan moeten we je vragen om het opnieuw te uploaden omdat we het niet kunnen lezen.
- Lukt het nog niet? Neem zo snel mogelijk contact op met ons, dan helpen we je verder. Bel tijdens kantooruren 088-5327400 of stuur een e-mail naar lease-aanvraag@lease.mobilize-fs.nl. Graag onder vermelding van het offertenummer dat je bovenaan iedere e-mail van ons kunt vinden.
Als jouw tweede tekenbevoegde jouw bewijsdocumenten al heeft geüpload, dan is de link niet meer geldig. Je hoeft dan niets te doen totdat je weer een e-mail van ons krijgt met de volgende stap.
In principe is het mogelijk om jouw leaseanvraag en bewijsdocumenten per post naar ons te sturen naar:
- Santander
- t.a.v. afdeling Leasing
- Postbus 2343
- 3500 GH Utrecht.
Echter beoordelen wij je aanvraag in de meeste gevallen digitaal en vaak ook automatisch. Daardoor kan de beoordeling van jouw aanvraag langer duren als je de stukken per post stuurt.
Als de bewijsdocumenten, die je aangeleverd hebt voor jouw leaseanvraag, voldoende zijn om jouw aanvraag te beoordelen dan laten wij je dat weten via e-mail. Wij doen dat ook wanneer wij meer informatie of andere documenten van je nodig hebben. We begeleiden je stap voor stap door de aanvraag. Houd je e-mail dus in de gaten: markeer ons als veilige afzender in je inbox als onze berichten per ongeluk in je ‘ongewenste berichten’ of spambox belanden. Dan weet je zeker dat je onze e-mails ontvangt.
Heb je partnergegevens of gegevens van een tweede tekenbevoegde ingevuld, dan ontvangt deze ook zelf e-mail om zijn/haar documenten te uploaden. Als je beiden alles hebt aangeleverd om je aanvraag te kunnen beoordelen, kunnen we verder met de behandeling van jouw aanvraag.
We streven naar een behandeltijd van jouw aanvraag van twee werkdagen. Als we extra documenten nodig hebben of niet alle documenten zijn direct leesbaar, kan het soms iets langer duren. Heb je na vier werkdagen nog geen reactie ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op. Bel tijdens kantooruren 088-5327400 of stuur een e-mail naar lease-aanvraag@lease.mobilize-fs.nl, dan nemen wij contact met jou op.
Je ontvangt via e-mail de uitslag op jouw leaseaanvraag met hierin een link naar de beveiligde omgeving waar het leasecontract klaarstaat zodat je digitaal met iDIN kunt ondertekenen. Ook je eventuele partner/tweede tekenbevoegde ontvangt weer een eigen e-mail voor ondertekening.
AFWIJZING
Als je een e-mail hebt ontvangen met een afwijzing van je aanvraag is dat erg vervelend. Er kunnen diverse redenen voor afwijzing van jouw leaseaanvraag zijn. Hieronder hebben we de meest voorkomende redenen voor afwijzing van een leaseaanvraag beschreven:
- Het inkomen is onvoldoende volgens de draagkrachtberekening;
- Er is een negatieve BKR-registratie of een herstelde BKR-registratie die jonger is dan 2 jaar;
- Er is een inkomen opgegeven dat wij niet als bestendig beschouwen en daardoor kunnen wij de aanvraag niet goedkeuren:
- Uitzendbureau
- WGA/WW/Ziektewet uitkering
- PGB salaris/vergoeding
- Jij en/of jouw partner is ouder dan 82 jaar als het contract eindigt
- Jij en/of je partner besteedt meer dan 30% van het inkomen aan kansspelen
Wanneer je wilt weten waarom jouw leaseaanvraag is afgewezen stuur dan een mail naar lease-aanvraag@lease.mobilize-fs.nl, dan nemen wij contact met jou op.
ONDERTEKENEN
Als iDIN aangeeft dat je niet gemandateerd bent om het leasecontract te ondertekenen, komt dat meestal omdat je gebruikmaakt van een gezamenlijke rekening. Dus een rekening waarvan jij en je partner/tweede tekenbevoegde beiden houder van zijn. Onze tip is om geen gezamenlijk rekeningnummer te gebruiken voor ondertekening maar een priverekening of contact op te nemen met de bank. In een enkel geval kan het zijn dat jouw bank niet samenwerkt met iDIN
zie volgende vraag
Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met iDIN te ondertekenen. Dit kan diverse oorzaken hebben:
- Jouw bank ondersteunt iDIN niet.
Alhoewel iDIN een initiatief is van de gezamenlijke banken zijn er 2 banken bekend die iDIN niet ondersteunen namelijk Triodos en KNAB. Heb je geen bankrekening van een andere bank stuur dan een e-mail naar lease-aanvraag@lease.mobilize-fs.nl, dan helpen we je verder.
Je gebruikt een gezamenlijke rekening.
-
- Gebruik alleen de persoonlijke link vanuit de e-mail die we persoonlijk naar je hebben gestuurd voor ondertekening, dat geldt ook voor je partner/tweede tekenbevoegde, en log dan in bij je bank.
- Het kan zijn dat niet allebei de rekeninghouders evenveel bevoegdheden hebben. Gebruik dan een privebankrekening of neem contact op met je bank.
Lukt het dan nog niet, bel tijdens kantooruren 088-5327400 dan helpen we je verder.
Ja, je kunt binnen 14 dagen na ondertekening je leasecontract kosteloos annuleren. In dat geval maak je gebruik van je herroepingsrecht. Wil je dat? Neem dan zo snel mogelijk contact op met je dealer of met ons via het telefoonnummer of e-mailadres dat in je mail met het contract staat.
Wil je in een later stadium van je leasecontract afzien, dan betaal je een opzegvergoeding. Meer hierover vind je in de aanvullende voorwaarden van je leasecontract.
Ja, dit geldt alleen voor zakelijke leaseaanvragen en alleen als dit je eerste bestelling bij ons is. Voordat je het leasecontract ondertekent, krijg je (en de tweede tekenbevoegde ook) eerst het verzoek om de mantelovereenkomst en SEPA (incassomachtiging) te ondertekenen. Dit hoef je alleen bij je eerste bestelling te doen.
BESTELLEN
Voor zakelijke lease kan de auto direct besteld worden na goedkeuring en ondertekening van het leasecontract.